Математик, так само, як художник або поет, створює узори. І якщо ці узори стійкіші, то лише тому, що вони складені з ідей. (Р. Харді)

Практичне спрямування

Розкажіть учням і вони забудуть, покажіть і вони запам’ятають,
дайте спробувати самим зробити і вони навчаться.
Стародавня мудрість

Роль математики в системі шкільної освіти істотно зростає в добу реформування системи шкільної освіти, що характеризується новим розумінням цілей навчання та новими підходами до розробки і використання освітніх технологій. Щоб бути успішним у сучасному складному мінливому суспільному житті, кожній людині необхідно бути мобільною, адаптованою; вміти бачити проблему, чітко формулювати та всебічно підходити до її розв’язування; здобувати необхідну інформацію тощо.

Державний стандарт базової та повної середньої освіти основними цілями освітньої галузі «Математика» визначає:
  • опанування учнями системи математичних знань, умінь та навичок, необхідних у повсякденному житті та майбутній професійній діяльності, достатніх для успішного оволодіння на сучасному рівні предметів природничо-наукового та гуманітарного циклів, забезпечення неперервної освіти протягом життя;
  • формування в учнів наукового світогляду, уявлень про ідеї та методи математики, про її роль у пізнанні дійсності;
  • інтелектуальний розвиток учнів. 
Реалізувати поставлені завдання можна за умови посилення практичної, прикладної та політехнічної спрямованості шкільного курсу математики.

Практичне спрямування передбачає формування в учнів умінь та навичок безпосередньо застосовувати здобуті знання під час вивчення теоретичного курсу математики.

Прикладне спрямування забезпечує вміння учнів використовувати здобуті під час вивчення математики знання в практичній діяльності (дослідженні реальних явищ, складанні математичних моделей задач та зіставленні отриманих результатів з реальними) та при вивченні природничих наук (фізики, біології, географії, астрономії, хімії).

Політехнічна направленість навчання передбачає використання математичних знань і вмінь у розв’язуванні задач, зміст яких пов'язаний із описом виробничих циклів, процесів обслуговування та керування (фізики, хімії, креслення, трудового навчання тощо).



Кожен вчитель знає: що є учні, яким досить розповісти і вони вже знають – це наші таланти, іншим потрібно не тільки розповісти, а ще і показати, продемонструвати і вони засвоюють знання з математики. А от коли не тільки розповісти і показати, а ще і дати зробити самим то вчаться як правило всі . В очах дітей спостерігається вогник пірнання, інтерес до чогось нового, за сухими числами і малюнками учні спостерігають життя зі всіма його правилами, відчувають, що математика це не суха наука, а конкретна річ, яку можна «спробувати» виконати самому, щось виміряти, чи зробити своїми руками. Все це пробуджує інтерес до предмету спонукає до дії, активізує пізнавальну діяльність учнів...



Одним із дієвих та ефективних засобів реалізації прикладної спрямованості шкільного курсу математики є використання в навчальному процесі прикладних задач, які виникли в інших галузях, але потребують математичного розв’язання.

Прикладна задача повинна відповідати таким вимогам:
  • питання задачі формулюється так, як воно зазвичай формулюється у житті;
  • розв’язок задачі демонструє практичне застосування математичних ідей у різних галузях;
  • зміст задачі повинен викликати в учнів пізнавальний інтерес;
  • дані та шукані величини задачі мають бути реальними, узятими з життя. 
Розв’язування прикладних задач у шкільному курсі математики сприяє ознайомленню учнів із роботою підприємств і галузей народного господарства, викликає інтерес до різних професій.



Зміст, використовуваних у лабораторно-практичних роботах, задач прикладного характеру можна істотно збагатити, включивши в їхнє число наступні різновиди задач:
  • на обчислення значень величин, що зустрічаються в практичній 
  • на складання розрахункових таблиць;
  • на побудову найпростіших номограм;
  • на застосування і відновлення емпіричних формул;
  • на висновок формул залежностей, що зустрічаються на практиці.

Цікаві публікації
Малюнки, які можна створити за допомогою циркуля



Немає коментарів:

Дописати коментар